Képes Tükör

Képes Tükör

A „...Testvériséget hozván a világra.” című Madách idézettel készül a bemutatkozásra az idei MITEM

A VIII. Madách Nemzetközi Színházi Találkozó (MITEM) 2022. április 20 – május 8. között kerül megrendezésre Budapesten a Nemzeti Színházban.

2022. február 26. - Kepes.Tukor

 

 

A Nemzeti Színház színpadán békésen megférnek a nemzetek. Erre a békére nagy szüksége van napjaink történelmének is az emberi sorsok és az aktuális politika nagyszabású színpadán.

Rendkívül széles a nemzetek részvétele az idei repertoárban. Bosznia-Hercegovina, Csehország, Franciaország, Görögország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Románia, Olaszország, Oroszország, Ukrajna és Vietnam színtársulata is részt vesz a Nemzetközi Színházi Találkozón.

A műfajok felsorakozása is igen nagy választékot mutat. A hosszú kényszerű szünet és csönd után nagy elánnal vetette be magát a színházi szakma, hogy elkényeztesse a színpad szerelmeseit. Olyan változatos programot gyűjtött egybe a Találkozóra, amelyben minden színházrajongó megtalálhatja magának a kedvére való darabot.

Sok sikert a színházi világnak! Boldog ébredést a színpadi előadásoknak a kényszerű covidos Csipkerózsika álmok után! Egyszer csak valóság lesz az álom és béke lesz ebben a gondterhelt világban. Bízzunk abban, hogy a háborúkat elűzi a józan átgondolás, de addig még sok víznek kell lefolynia a Dunán. A józan ész és a jó választása sokszor nehezebben kerül előtérbe, mint a rossz megoldás, mert több az erőszak a felszínen, mint a józan gondolkodás.

Bízzunk abban, hogy rendeződnek az állapotok, és győzni fog a béke.

"Adj Békét Uram, adj Békét Uram!" (Részlet az István, a király című nagy sikerű rockoperából)

Az én repertoáromban egy világ énekli egy szívvel és egy lélekkel a fohászt a békéért.

Íme a válogatás a MITEM Madách Nemzetközi Színházi Találkozó gazdag programjából:

William Shakespeare HAMLET Kolozsvári Állami Magyar Színház – Románia.

Dalolj, Lola, dalolj! Musical Olekszandr Csepalov drámájából Heinrich Mann Ronda tanár úr című regénye és A kék angyal című film alapján Ivan Franko Nemzeti Dráma Színház – Kijev, Ukrajna.

Thanaszisz Alevrasz versei alapján Ámor Attisz Színház – Athén, Görögország.

Valère Novarina AZ ÁRNYAK JÁTÉKA /Le Jeu des Ombres/ Théâtre National Populaire (TNP); La Criée – Théâtre national de Marseille – Franciaország.

MA. 2016 - ... Kirill Fokin Tűz című novellája nyomán Orosz Nemzeti Drámaszínház (Alekszandrinszkij Színház) – Szentpétervár, Oroszország.

Emlékszel még Dolly Bellre? Abdulah Sidran Kamerni Teatar 55 – Szarajevó, Bosznia-Hercegovina.

MACBETTU William Shakespeare Macbeth című drámája nyomán Sardegna Színház, Teatropersona Társulat – Calgari, Olaszország.

Lev Tolsztoj HÁBORÚ ÉS BÉKE Vahtangov Állami Színház – Moszkva, Oroszország.

A teljes program a MITEM  fesztivál hivatalos internetes oldalán megtalálható.

https://mitem.hu/aktualis

https://mitem.hu/aktualis/2022/01/kelet-es-nyugat-mit-kinal-a2022-es-mitem

https://www.facebook.com/mitembudapest

A fesztivál beharangozását nagy érdeklődés kísérte. A fotóra kattintva a képgaléria megtekinthető. A nemzetközi színházi találkozóhoz sok sikert kívánok. 

 

A szomorú történelem a MITEM programját is felülírta!

https://mitem.hu/aktualis

MITEM HÍREK

Közlemény

Változások a MITEM programjában

https://mitem.hu/aktualis/2022/03/valtozasok-a-mitem-programjaban

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kepestukor.blog.hu/api/trackback/id/tr117766604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása